کد خبر: 688389
تاریخ انتشار :

این یزدانی این تیلور را نمی‌برد!

دیوید تیلور، ستاره وزن 86 کیلو، برای پنجمین بار حسن یزدانی را مغلوب ساخت و با این پیروزی به مدال طلای جهان رسید.

این یزدانی این تیلور را نمی‌برد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی قهرمان ایرانی وزن ۸۶ کیلوگرم در کشتی انتقامی امشب خود دوباره حریف دیوید تیلور امریکایی نشد و این‌بار شکست سنگین را مقابل حریف تجربه کرد که احتمالاً با ضربه فنی به سود تیلور به پایان رسید.

حریف آمریکایی طبق معمول با نفس چاق و با تبحر در زیرگیری بارها و بارها به پای فوق‌ستاره ایرانی کشتی جهان رسید و این‌بار با یک پیروزی قاطع مدال طلای جهان را در این وزن به گردن آویخت.

نکته کلیدی مسابقه جایی بود که پیش از وقت استراحت تیلور به یزدانی هجوم برد، اما یزدانی که در آستانه خاک شدن بود کُنده او را کشید و با تاباندن او داوران پنج امتیاز به وی دادند، اما این صحنه بلافاصله مورد اعتراض کادرفنی تیم آمریکا قرار گرفت و داوران نتیجه را دو بار تغییر دادند تا در نهایت دو کشتی‌گیر با نتیجه پنج بر سه به سود تیلور به کنار تشک بروند.

با آغاز وقت دوم دوباره حملات از سوی تیلور بود و دست یزدانی به پای حریف نمی‌رسید و فقط تلاش می‌کرد با خیمه زدن و غافلگیر کردن او از چپ و راست به پشت او برسد که در هیچکدام از تلاش‌ها موفق نبود. در این حال تیلور دو بار دیگر خود را به پای یزدانی رساند و در شرایطی که حسن دوباره به دنبال واکنش نشان دادن به حملات وی بود، یک بار دیگر خاک شد و در بار دوم خاک شد و اسیر تیلور شد تا قبل از سوت پایان مسابقه پشتش با تشک آشنا بشود.

این یک شکست تکنیکی و البته تاکتیکی برای یزدانی بود که دوست داشت این کشتی را با پیروزی به پایان برساند تا برای حضور در رقابت‌های المپیک پاریس روحیه دوچندان مقابل این غول متوقف نشدنی آمریکایی داشته باشد. با این حال رقابت آنها همچنان ادامه خواهد داشت و آنها دوباره در فینال پاریس یکدیگر را ملاقات خواهند کرد بلکه یزدانی تا آن زمان روش پیروزی مقابل ستاره آمریکایی را آموخته باشد. اگرچه کشتی‌های این دو طوری پیش رفته که انگار هیچوقت نمی‌شود مغلوب کرد و از او یک بازنده ساخت.

او با آمادگی بدنی بالا و قدرت تصمیم‌گیری سریع فعلا از هر کشتی‌گیری از این وزن جلوتر و قوی‌تر است، اما رقابت آنها همچنان ادامه خواهد داشت.

با گزارش زنده این کشتی همراه ما باشید:

26 شهریور 1402 ساعت 21:55

پس از اتمام مسابقه دوربین تلویزیون حسن یزدانی را تعقیب می‌کرد که با حالتی سنگین سالن را به سوی رختکن‌ها ترک می‌کرد و فضا آنقدر سنگین بود که هیچکس جرئت نمی‌کرد از او سوالی بپرسد.

تیلور با این پیروزی سومین طلای مسابقات جهانی را گرفت تا با تک مدال المپیکش تعداد مدال‌های ارزشمندش را به چهار برساند.

26 شهریور 1402 ساعت 21:54

نباید فراموش کرد که سطح کشتی دیوید تیلور به طرز عجیبی بالاست و به سختی می‌شود او را مغلوب کرد.

26 شهریور 1402 ساعت 21:49

این دومین فینالی بود که با شکست کشتی‌گیران ایرانی مقابل حریفان آمریکایی به پایان رسید.

دیوید تیلور بعد از پیروزی در این بازی با حرکات دست نشان داد که این چهارمین مدال طلای باارزش اوست. سه مدال جهانی و یک طلای المپیک که پشت آن حسرت‌های بزرگ یزدانی نیز پنهان است.

26 شهریور 1402 ساعت 21:47

در پایان مسابقه درحالی‌که تابلوی مسابقه نتیجه 9 بر 3 را نشان می‌داد، دیوید تیلور حسن یزدانی را ضربه فنی کرد.

26 شهریور 1402 ساعت 21:46

دیوید تیلور در اغلب لحظات مسابقه دو زانوی خود را روی زمین گذاشته و مقابل چرخیدن یزدانی به پشتش قرار می‌گیرد. تیلور تلاش می‌کند که از یزدانی امتیاز بگیرد و با همین روش در نهایت کشتی را به سود خود تمام کرد.

26 شهریور 1402 ساعت 21:45

یک زیرگیری تمیز دیگر از دیوید تیلور و خاک شدن حسن یزدانی پس از پنج دقیقه حساب کار را سه بر هفت به نفع تیلور کرد.

26 شهریور 1402 ساعت 21:44

کشتی همچنان در وضعیت زیرگیری‌های تیلور و خیمه‌های سنگین یزدانی ادامه دارد و حریف آمریکایی به یزدانی راه نمی‌دهد.

26 شهریور 1402 ساعت 21:44

بعد از لحظاتی دوباره رأی تغییر کرد و این بار داوران ضمن دادن ۵ امتیاز به تیلور، دو امتیاز هم به یزدانی دادند و کشتی با نتیجه پنج بر سه به نفع تیلور ادامه پیدا کرد.

صورت تیلور در این مبارزه آسیب دید و پیش از شروع وقت دوم پزشک تیم آمریکا خون روی ابروی او را پاک کرد.

26 شهریور 1402 ساعت 21:42

در یک فعل و انفعال و یک فن استثنایی حسن یزدانی موفق شد روی زیرگیری تیلور کنده او را بالا بیاورد و با تاباندن وی پنج امتیاز از حریف آمریکایی بگیرد این فن سالن میزبان مسابقات را به وجد آورد.

آمریکایی‌ها بلافاصله روی امتیاز پنج-یک چلنج دادند‌.

فیلم این فعل و انفعال عجیب و غریب گوشه تشک کشتی بارها و بارها برای داوران به نمایش درآمد تا سرانجام رأی صادر شود‌.

تغییر عجیبی روی رأی به وجود آمد! از پنج-یک به نفع یزدانی به پنج دو به نفع تیلور تا نتیجه کشتی با نتیجه پنج بر سه به نفع حریف آمریکایی دنبال شود‌. این درحالی بود که یزدانی کنده تیلور را کاملا تابانده بود.

26 شهریور 1402 ساعت 21:38

وقتی حسن یزدانی روی تیلور خیمه زد هادی عامل گفت که می‌توان روی این خیمه برج ساخت!

اخطار سی ثانیه اول برای تیلور پس از یک دقیقه و پنجاه ثانیه از آغاز کشتی به حریف آمریکایی داده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها