کد خبر: 702309
تاریخ انتشار :

پیش بینی دمای هوای کشور | احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در برخی نقاط کشور و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

پیش بینی دمای هوای کشور | احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادق ضیاییان در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز(۱۵ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر می‌شود. بعد از ظهر در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد. طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۸و ۱۹ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: تا روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد لذا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بیرجند با کمینه دمای ۸-  و ۴- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها