کد خبر: 730566
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدعلی وکیلی

رادیکال‌ها می‌خواهند با حذف ظریف، روزنه ارتباط با دنیا را کور کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حذف کسانی همچون آقای ظریف از دولت به بهای آنکه تندروها میدان پیدا کنند نتیجه ای جز اوضاعی که در سالیان اخیر گریبان کشور را گرفت نخواهد داشت.

رادیکال‌ها می‌خواهند با حذف ظریف، روزنه ارتباط با دنیا را کور کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تحولات منطقه سیر سریعی دارد اما گویا سوپرانقلابی ها به طور مشخص مجموعه نزدیک سعید جلیلی هنوز در زمان انتخابات به سر می برند و از هر فرصتی برای حمله به دولت مسعود پزشکیان سوءاستفاده می کنند. از جنجال در سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه گرفته تا اصرار و پیگیری عجیب برای برکناری محمدجواد ظریف از کابینه. در روزهایی که مشخص نیست تنش میان ایران و اسرائیل چه وضعی پیدا می کند و دستگاه سیاست خارجی کشور برای فعال سازی همه اهرم های دیپلماتیک نیاز به پشتیبانی های فکری مستمر و قوی دارد، بروز چنین رویکردهایی از مجموعه سعید جلیلی جای تأمل و سئوال دارد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره تأکید و اصرار رادیکال ها بر اخراج ظریف از پاستور گفت: اگر واقعا قرار است وفاق آقای پزشکیان راهبرد حکمرانی باشد، آن زمان معنایش این نمی شود که دولت و آقای پزشکیان در یک جاده یکطرفه به نفع طرف مقابل قدم به قدم عقب بروند اما طرف مقابل در عوض قدم به قدم عقب رفتن، گام به گام جلو بیایند.

وی افزود: الان این طور شده که دولت یکطرفه از موقعیت خودش به نفع ایجاد وفاق عقب می رود اما طرف مقابل دائم پیش روی می کند. مصداق بارز آن تأکید جریان رادیکال به کنار گذاشتن آقای ظریف از دولت است حال آنکه کشور در این روزها نیاز به همدلی و آرامش بیشتر دارد.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه صدای آقای ظریف در عرصه بین الملل شنیده می شود، اظهار کرد: از طریق آقای ظریف می توان برای رساندن صدای ملت ایران به جهان استفاده کرد اما رادیکال ها دنبال آن هستند که همین روزنه سمبلیک را نیز کور کنند. بر این رویکرد آنها نامی جز تمامیت خواهی نمی توان گذاشت.

وی ادامه داد: اقداماتی که رادیکال ها می کنند در واقع دست و پازدن برای ادامه حیات سیاسی است. آنها می خواهد فضای همدلی موجود را تند کنند. این جریان فکر می کرد که کشور باید در دستش باشد اما حالا می بیند به حاشیه رفته است و قصد دارد با تند کردن فضا معادلات را به نفع خود تغییر دهد.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: حضور افرادی همچون آقای ظریف در دولت مثبت و مفید است. ثانیا وقتی دولت ترجیح می دهد به جای همفکری با جریان همراه خودش، با اعضای جبهه پایداری نشست بگذارد، چرا از آقای ظریف استفاده نکند. آقای ظریف در حوزه روابط بین الملل صاحب نظر است بنابراین دردسترس بودنش کمک می کند قوه عاقله جمهوری اسلامی تقویت شود. حذف کسانی همچون آقای ظریف از دولت به بهای آنکه تندروها میدان پیدا کنند نتیجه ای جز اوضاعی که در سالیان اخیر گریبان کشور را گرفت نخواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها