کد خبر: 724627
تاریخ انتشار :

حواسِ جمع رئال: وینیسیوس، مسی نمی‌شود!

بارسلونا در سال 2010 هر کاری کرد توپ طلا نه به دو ستاره اسپانیایی خود که به لیونل مسی برسد. 14 سال بعد با موردی مشابه روبرو هستیم.

حواسِ جمع رئال: وینیسیوس، مسی نمی‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، علاقه زیادی وجود دارد که بدانیم رئال مادرید چگونه توپ طلا را مدیریت خواهد کرد. نیمی‌ از مدعیان اصلی توپ طلا از رئال مادرید هستند و یک اصل تقریباً ضروری بی‌طرفی وجود دارد تا اتفاق سال 2010 در مورد انتخاب لیونل مسی تکرار نشود، زمانی که بارسلونا که سه بازیکن در نامزدهای نهایی توپ طلا داشت، لابی کرد تا جایزه به مسی برسد. به این ترتیب اینیستا و ژاوی که جام جهانی را با اسپانیا برده بودند، در رسیدن به این جایزه ناکام ماندند. اینیستا که گل قهرمانی اسپانیا را زده بود، مقابل لابی بارسا برای مسی کم آورد. در آن زمان ادعا شد که رای‌ها بین دو هافبک اسپانیایی تقسیم شده تا اینگونه برنده شدن مسی را توجیه کنند.

این اولین باری بود که یک تیم در سه تای نهایی توپ طلا سه نامزد داشت. حالا به نظر می‌رسد که رئال مادرید این کار را انجام می‌دهد زیرا فصل آنها با یک دبل بزرگ در لیگ قهرمانان و لالیگا ارزش کافی برای ساکت کردن وزن رسانه‌ای بازیکنانی مانند رودری یا امباپه را دارد که آنها نیز آمار فوق‌العاده‌ای داشتند.

واقعیت این است که رئال با یک سناریوی منحصر به فرد روبرو است. وینیسیوس مطمئناً در میان بازیکنانی است که بهترین عملکرد را در این فصل داشته و با بیشترین شانس برای بردن توپ طلا. در کنار او کارواخال را قرار می‌دهیم که نفوذ رسانه‌ای زیادی ندارد، اما به لطف فتح جام ملت‌های اروپا، رکورد او از وینیسیوس بهتر شد. در این بین، بلینگام، ستاره‌ای درخشان با محبوبیت بیشتر از کارواخال در بین هواداران و رزومه‌ای مشابه وینی و حمایت رسانه‌های انگلیسی را داریم و البته رئال مادرید پشت همه آنهاست.

تصور بر این است که از نظر تجاری نوعی علاقه به برنده شدن یکی یا دیگری وجود خواهد داشت. کارواخال نمایانگر DNA رئال و یک محصول ملی است. کودکان می‌خواهند وینیسیوس به دور از جنجال باشند و بازار آنگلوساکسون به رهبری بلینگام را هم نمی‌توان نادیده گرفت. حتی اینجا نباید امباپه را هم نایدیده گرفت که هرچند موفقیت‌های او با پاریس بود ولی او شماره 9 رئال را می‌پوشد.

به همین دلیل است که بی‌طرفی و ظرافت باشگاه در مدیریت این جریان ضروری به نظر می‌رسد تا یک جایزه معتبر درنهایت به سردرد تبدیل نشود. می‌توان با قاطعیت گفت، وینیسیوس تبدیل به مسی سال 2010 نمی‌شود و اگر برنده شود، نه به لطف لابی، که به خاطر شایستگی‌هایش خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها