کد خبر: 730588
تاریخ انتشار :

خلاصه سریال 8 قسمتی پنگوئن

سریال ۸ قسمتی The Penguin یک اسپین‌آف تماشایی بر بتمن و گاتهام شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

خلاصه سریال 8 قسمتی پنگوئن
 

 

سریال پنگوئن طرفداران دنیای ابرقهرمان‌ها، به ویژه بتمن و گاتهام سیتی، از همان زمانی که برای نخستین‌بار با آزوالد کابلپات کالین فارل در بتمن مت ریوز دیدار کردند، مشتاقانه در انتظار این اسپین آف تلویزیونی بودند. شخصیتی که اگرچه حضور بسیار کوتاهی در فیلم ریوز داشت، اما با اجرای جسورانه فارل، مخاطبان را مجذوب خود ساخت. این مجموعه در ادامه همان جهان‌بینی زمینی بتمن مت ریوز قرار می‌گیرد. شاید به همین خاطر است که تجسم فارل از این شخصیت نه به یک ابر شرور کلاسیک بلکه به رئیس یک باند جنایتکار خشن و واقعی نزدیک می‌شود. در حال حاضر، شخصیت آزوالد فارل بیش‌تر به تونی سوپرانو جیمز گاندولفینی شباهت دارد تا شخصیت پنگوئن بورگس مریدیت در فیلم بتمن محصول سال ۱۹۶۶ به کارگردانی لسلی اچ مارتینسون. 

 

خلاصه داستان سریال پنگوئن

 
 

داستان سریال پنگوئن The Penguin به دنبال بتمن ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد. هنگامی‌که آزوالد کابلپات ملقب به پنگوئن، گانگستر پرآوازه شهر گاتهام شده است و برای به دست گرفتن افسار جنایتکاران این شهر نمایشی راه می‌اندازد. این سریال سیر صعودی این شخصیت شرور از یک گانگستر معمولی به یک ابر جنایتکار را روایت می‌کند.

 

بازیگران و عوامل سریال پنگوئن

 

اگرچه بتمن به نوعی فیلم رابرت پتینسون بود، اما هر بار که کالین فارل در قالب پنگوئن ظاهر شد، توجه‌ها را به خود جلب کرد. فارل آنقدر فوق‌العاده بود که باعث شد هیچ دنباله و  اسپین افی پیرامون این شخصیت بدون حضور او تصور نشود. فارل در اینجا، مخاطبان را به مدت چندین ساعت در  دنیای تاریک و بی‌رحم آزوالد، غرق می‌کند. چند ساعتی که البته شاید خیلی بیش‌تر از این‌ها طول بکشد.

 

کریستین میلیوتی، در نقش سوفیا فالکون، دختر گانگستر فقید، کارماین فالکون، حضور دارد. این چهره پرکار تلویزیونی و کم کار در سینما (میلیتوتی از سال ۲۰۲۰ و فیلم پالم اسپرینگز دیگر بر پرده سینما ظاهر نشده)، مطابق انتظار اجرایی به شدت باورپذیر و جذاب ارائه می‌دهد. برادر الکلی و معتاد سوفیا، آلبرتو  فالکون، توسط مایکل زیگن به تصویر کشیده شده است.

کلنسی براون، رقیب سابق  آز و رئیس مافیای گاتهام ، سالواتوره مارونی را بازی کرده است. براون بیش‌تر بخاطر صداپیشگی شخصیت آقای خرچنگ در کارتون «باب اسفنجی شلوار مکعبی» شناخته می‌شود.

 

رنزی فلیز در نقش ویکتور آگویلار، راننده و عامل شخصی آز، دیردری اوکانل در نقش مادر آز که به زوال عقل دچار می‌شود و کارمن اجوگو در نقش معشوقه او، حضور پیدا کرده‌اند. بن کوک، مایکل کلی، مارک استرانگ، اسکات کوئن، شهره آغداشلو، تئو روسی، الکسا پالادینو، جارد آبراهامسون و جیمز مادیو، از دیگر چهره‌های مطرح این مجموعه پربازیگر هستند.

عوامل سازنده سریال پنگوئن

سه قسمت اول پنگوئن را بازیگر و فیلمساز آمریکایی، کریگ زوبل، کارگردانی کرده است. زوبل چهار فیلم بلند سینمایی در کارنامه دارد و بیش‌تر با فیلم اکشن ترسناک آخر خود، شکار، شناخته می‌شود. او همچنین مینی‌سریال تحسین شده میر اهل ایست‌تاون را برای اچ‌بی‌او کارگردانی کرده و اپیزودهایی از مجموعه‌های معروف بازماندگان و وست‌ورلد را مقابل دوربین برده است.

 

مجری طرح و خالق پنگوئن، نویسنده و تهیه‌کننده به نسبت تازه‌کار لورن له‌فرنک،احتمالا برای طرفداران نامی کم‌تر شناخته شده باشد. چاک و ماموران شیلد دو سریال مطرح کارنامه له‌فرنک هستند.

پنگوئن

نقد و بررسی منتقدان درباره سریال پنگوئن

 

گاردین | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

لوسی منگان | یک سریال حماسی قدرتمند و چشمگیر که از اکشن و درام کافی برای جلب رضایت طرفداران  قدیمی و دست و پا کردن علاقه‌مندان تازه، برخوردار است. فارل نیز از همین الان باید خود را برای بردن جایزه‌های بسیار آماده کند.

لس آنجلس تایمز | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

 

رابرت لوید | هر دو مجموعه پنگوئن و آگاتا تمام مدت، فوق‌العاده‌اند و از لحاظ تولید و بازی‌ها تقریبا بی‌نقص هستند.

دیلی بیست | امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

نیک شگر | سریال پنگوئن به لطف بازی کاملا فوق‌العاده کالین فارل در نقش این شرور نامی، به همان اندازه که از یک مجموعه تلویزیونی  مرتبط با دنیای بتمن انتظار می‌رود، جذاب و مهیج است.

 

تی وی گاید مگزین | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

مت راوش | هشت قسمت هولناک و فوق‌العاده هیجان‌انگیز انتظارتان را می‌کشد. …فارل کاملا خود را در نقشش غرف می‌کند و شخصیتی کاریزماتیک و مقتدر می‌آفریند که یادآور شمایل رابرت دنیرو است.

لوپر | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

 

اکوش پیتربنچه | در کل می‌توان گفت که پنگوئن به هیچ وجه به دنبال بازآفرینی ژانر نیست، بلکه  با خلق اتمسفری تاریک، حزن‌انگیز و خشونت‌آمیز که به مخاطب باج نمی‌دهد، از اکثر اقتباس‌های تلویزیونی کتاب‌های کمیک پیشی می‌گیرد.

ایندی وایر | امتیاز: ۶۷ از ۱۰۰

بن تراورس | هرچند پنگوئن در مجموع براساس معیارهای خودش سریال موفقی به نظر برسد، ولی می‌توانست بجای اینکه مدام بر واقعیت تاریکش تاکید کند، از رمانس و تنوع بیش‌تری بهره ببرد.

تلگراف | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

اد پاور | البته انصافا پنگوئن در پایان یک غافلگیری حقیقتا تکان دهنده دارد. اما فضای دل مرده و ریتم آرام آن، خسته‌کننده است.

نقد سریال پنگوئن برگرفته از سایت امپایر

آمون وارمن | آزوالد  کاب با اینکه تنها در سه صحنه از بتمن حضور داشت، تاثیر زیادی از خود بر جای گذاشت. با وجود اینکه چهره  کالین فارل در زیر گریم سنگین (و البته فوق العاده) تقریبا غیر قابل تشخیص است،او با اجرایی مبهوت کننده و به شکل غیرمنتظره‌ای بسیار بامزه، شخصیت پنگوئن را به یکی از نکات برجسته فیلم مت ریوز تبدیل کرد. شخصیتی که اکنون در سریالی که نام او را بر خود دارد، فرصت این را به دست می‌آورد که در طول هشت قسمت بدون حضور شوالیه‌های تاریکی، قهرمان داستان خودش باشد. جزئیات بیش‌تری که در اینجا هم در مورد شخصیت آز و همچنین دنیای گاتهام مت ریوز به چشم می‌خورند، گواهی دلچسب هستند بر اینکه این برداشت واقع‌گرایانه‌تر شایستگی یک سریال کامل را داشته است.

پنگوئن قبل از هر چیز یک سریال شخصیت محور قدرتمند است که انگیزه‌های درونی آزوالد کاب را مورد بررسی قرار می‌دهد. شورانر سریال،  لورن له‌فرنک، بدون آنکه وقت را هدر بدهد  آنچه این گانگستر معمولی را به اوج‌های تازه می‌رساند، مشخص کند:  میل به دیده شدن، دوست داشته شدن و مورد احترام قرار گرفتن از سوی دیگران. این موضوع به ویژه به شکلی دو چندان درباره رابطه او با مادر آشفته حالش (دیردری اوکانل) صدق می‌کند؛ شخصی که آز بیش‌تر از همه به او اهمیت می‌دهد. این پویاترین و ناب‌ترین رابطه در سریال است و در قسمت‌های بعدی به نتایج رضایت‌بخشی ختم می‌شود.

همچنین له‌فرنک موفق می‌شود در تمام طول سریال تعادل ظریفی را در نحوه به تصویر کشیدن شخصیت آز ایجاد می‌کند. به‌گونه‌ای که شاید آز در زمان‌هایی دوست داشتنی و همدلی‌برانگیز به نظر برسد، اما له‌فرنک هرگز فراموش نمی‌کند که قساوت و بی‌رحمی‌‌اش را به یادمان بیاورد. همانطورکه سریال قسمت به قسمت پیش می‌رود، نمی‌توان زیرکی و جسارت آز را تحسین نکرد -اینکه مثلا می‌بینیم چگونه با سرعت عمل و هوشمندی‌اش خود را از چندین مخمصه می‌رهاند -، همان اندازه که نمی‌توان از اوج پلیدی بی‌رحمانه‌ترین کنش‌های او، منزجر نشد. نقشه‌کشی‌های پیوسته او داستانی خوش ریتم، جذاب و غیرقابل پیش‌بینی را رقم می‌زند که برای رسیدن به لحظات بزرگ خود وقت نمی‌کشد. کالین فارل در اینجا در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد و جزئیاتی ظریف و کمی آسیب‌پذیری به این شخصیت هیولایی می‌بخشد.

شخصیت سوفیا فالکون با بازی کریستین میلیوتی نیز ما را با خود همراه می‌کند. او که به تازگی از بند اقامتی طولانی مدت  در تیمارستان آرکهام رها شده است، قصد دارد در خانواده جنایتکارش جایگاهی برای خود کسب کند. اگرچه او برخلاف آز که در فقر به دنیا آمده، در پول و ثروت بزرگ شده، اما به تدریج روشن می‌شود که او در واقع  روی دیگر پنگوئن است. سوفیا نیز مانند آز برای هر ذره احترامی که فکر می‌کند سزاوارش است، باید تقلا کند و سختی بکشد. هنگامی‌که خشم نهفته سوفیا شروع به فوران می‌کند، میلیوتی نیز بازی ظریف خود را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

همین نگاه همدلانه پنگوئن به شخصیت‌هایش است که آن را این چنین جذاب می‌کند. سریال در طول این هشت قسمت، هیچ کدام از قوس‌های احساسی و موقعیت‌های اخلاقی پیچیده‌ خود را دست کم نمی‌گیرد. پنگوئن می‌خواهد دیده شود. ما باید به دعوت او پاسخ مثبت بدهیم.

امتیاز سایت های سینمایی به سریال The Penguin

وب سایت میانگین امتیاز

Imdb ۸.۸ از ۱۰

کاربران متاکریتیک ۷.۴ از ۱۰

منتقدان راتن تومیتوز ۹۴ درصد براساس ۱۰۲ نقد

کاربران راتن تومیتوز ۸۸ درصد

منتقدان متاکریتیک ۷۲ درصد براساس ۴۱ نقد

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها