کد خبر: 16182
تاریخ انتشار :

کتاب ۶جلدی از ابراز احساسات مردم به احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از ایرنا، محمد هاشم غرقی، در حاشیه همایش سراسری مدیران کل و دفا‌تر مدیریت عملکرد وزارت خانه‌ها و معاونت‌های مستقل ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به نخستین سفر استانی رییس جمهوری به بیرجند گفت: در این سفر حدود ۳۰ هزار نامه از مردم دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری تاکید ویژه‌ای در برقراری ارتباط بین دولت و مردم داشت، افزود: به همین منظور تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد سامانه سامد موانع و مشکلات موجود در ارتباطات بین مردم و رییس جمهوری را از میان برداریم.

غرقی همچنین با اشاره به یکی از سفرهای استانی رییس جمهوری به استان خوزستان گفت: در این سفر یک میلیون نامه از سوی مردم دریافت کردیم.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تصریح کرد: این نامه‌ها در باره موضوعاتی از جمله درخواست، شکایات، پیشنهادات، انتقادات، گزارشات و ابراز احساسات بود.

وی همچنین ادامه داد: در این نامه‌ها با ادبیات خاصی که نشان از اعتماد به دولت بود مواردی ذکر می‌شد.

غرقی با اشاره به حجم زیاد نامه‌ها و تمایل مردم برای ارتباط با دولت خاطر نشان کرد: سامانه الکترونیکی مردم و دولت (سامد) برای تسهیل ارتباط مردمی با رییس جمهوری طراحی شد که با ایجاد آن توانسته‌ایم یک شبکه مردمی راه اندازی کنیم.

رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری در ادامه در خصوص راه‌های ارتباط مردم با رییس جمهوری در این سامانه گفت: مردم با تماس با شماره تلفن ۱۱۱، از طریق سیستم الکترونیکی این سامانه و همچنین از راه پیامک می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: به رغم این شرایط، برای برقراری ارتباط میان مردم و دولت، رییس جمهوری در جلسات هیات دولت تاکید کرد تا پایگاهی برای برقراری ارتباط میان مردم و دولت ایجاد شود.

رییس مرکز ارتباطات مردم ریاست جمهوری با اشاره به دوره چهارم سفر استانی رییس جمهوری گفت: توانسته‌ایم تاکنون ۲۷ ستاد در هر مرکز استان دایر کنیم و بر اساس آن، مردم خواسته‌های خود را با مراجعه به این ستاد در سامانه سامد ثبت می‌کنند و با در اختیار گذاشتن یک کد رهگیری از پیگیری درخواستهای خود مطلع می‌شوند.

غرقی با بیان اینکه این ارتباط مردمی در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: این رویکرد بی‌تردید یک الگوی ایرانی- اسلامی در ایجاد ارتباط مردم با دولت به شمار می‌رود. همچنانکه این سامانه تنها محدود به داخل کشور نیست و هر کسی از هر جای دنیا که بخواهد می‌تواند از طریق این سامانه با رییس جمهوری ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای توسعه این سامانه در نظر داریم آن را در فرمانداری‌ها و مکان‌های عمومی نصب کنیم تا مردم راحت‌تر بتوانند با رییس جمهوری ارتباط برقرار کنند.

رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری گفت: در نظر داریم با ایجاد یک پرتابل مردمی، همه راه‌های تسهیل ارتباط با رییس جمهوری را در یک مرکز بگنجانیم تا با ایجاد آن، دیگر مانعی برای ارتباط مردم با دولت ایجاد نشود.

غرقی اظهار داشت: به همین منظور قرار است در طی روزهای آینده نشستی را با مدیران حوزه ارتباطات مردمی در استاندار ی‌ها برگزار کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر نحوه ارتباط مردم با سامانه سامد از طریق تلفن به گونه‌ای است که افراد تحصیل کرده در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری متخصص در علوم انسانی و اجتماعی پاسخگوی مردم هستند.

پنج خواسته اصلی مردم در نامه به رییس جمهوی رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به اینکه بیشتر نامه‌هایی که مردم به رییس جمهوری می‌نوشتند در خصوص مسکن، درمان و آموزش پزشکی، وام، مساعدت مالی و اشتغال بود، اظهار داشت: رییس جمهوری نیز به همین منظور، با توجه به نامه‌هایی که در سفرهای استانی از سوی مردم دریافت می‌کرد برنامه‌های مدونی را برای حل مشکلات مردم در این موارد اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها بحث مسکن مهر بود.

غرقی اضافه کرد: همچنین در بحث بهداشت و درمان، بیمه ایرانیان برای افرادی که تحت پوشش بیمه نبودند در نظر گرفته شد و حتی برای آن دسته از کسانی که بیمه‌ای ندارند بیمه در نظر گرفته شد.

تهیه ۶جلد کتاب از ابراز احساسات مردم به رییس جمهوری رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری با اشاره به نامه‌های مردم به رییس جمهوری در سفرهای استانی اظهار داشت: در برخی از نامه‌هایی که دریافت کردیم، ابراز احساسات به رییس جمهوری وجود داشت که بر همین اساس ۶ جلد کتاب در این زمینه منتشر شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها