کد خبر: 712843
تاریخ انتشار :

اختصاصی نیوزویک؛ آخرین ریسمانی که ترامپ به آن چنگ می‌زند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست در پرونده جنایی مربوط به او درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی مداخله کند.

اختصاصی نیوزویک؛ آخرین ریسمانی که ترامپ به آن چنگ می‌زند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، هفته‌نامه نیوزویک نوشت: دونالد ترامپ در اظهارنظر درباره حکم دادگاه نیویورک درباره محکومیت در شبکه اجتماعی متعلق به خود تحت عنوان «تروث سوشال» مدعی شد «این حکم برای خطایی که مرتکب نشده است چهار روز قبل از گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان صادر شد».

وی از دیوان عالی آمریکا خواست در پرونده مربوط به پرداخت حق السکوت دخالت کند.

روز پنجشنبه قاضی دادگاه نیویورک ترامپ را در ارتکاب ۳۴ فقره جرم در رابطه با جعل اسناد مالی در زمینه پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز اندکی قبل از انتخابات آمریکا و بواسطه وکیل وقت خود مایکل کوهن مجرم شناخت.

دادستان چنین استدلال کرد که این پول بخشی از یک طرح گسترده تر برای «تبلیغ انتخاب ترامپ از طریق غیرقانونی بوده است».

ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: دادستان تحت حمایت (جورج سوروس) (میلیاردر) چپ افراطی، که کارزار «ترامپ را به دام خواهم انداخت» را هدایت می کند با گزارش دادن به قاضی موقت محلی که منصوب شده از طرف دموکرات‌ها است تصمیمی را اتخاذ می‌کند که سرنوشت کشور را تعیین خواهد کرد. وقت آن رسیده که دیوان عالی تصمیم‌گیری کند.

ترامپ در سراسر جریان این دادگاه با خشم به این تصمیم واکنش نشان داد و علاوه بر دستگاه قضایی آمریکا، قاضی پرونده و هر فرد منتقدی را مورد حمله قرار داد. وی همچنین وعده داد درباره این حکم درخواست استیناف خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در سه پرونده دیگر به رفتار مجرمانه متهم است که دو مورد به لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و یکی دیگر به احتکار اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک کاخ سفید، مربوط می‌شود.

ترامپ و تیم او به سرعت به نتیجه محاکمه وی در دادگاه نیویورک واکنش نشان دادند. ترامپ در اولین سخنانش بعد از اعلام حکم گفت: من یک زندانی سیاسی هستم!

وی در راهروی بیرون از دادگاه در جمع خبرنگاران، دادگاه را «جعلی» خواند و گفت که حکم واقعی ۵ نوامبر از سوی مردم صادر خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها