کد خبر: 716164
تاریخ انتشار :

رژیم صهیونیستی می‌تواند جنگ جدیدی را آغاز کند؟

درگیری‌های حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی اراضی اشغالی بیشتر از ۸ ماه است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اگرچه این درگیری‌ها رژیم صهیونیستی را به تخلیه یک قسمت از شهرک‌ها در نوار مرزی با لبنان واداشته و ترک شهرک‌ها توسط ۶۶ هزار صهیونیست در طولانی‌ مدت آسیب بزرگی برای این رژیم به دنبال خواهد داشت، اما این رژیم نتوانسته آن را متوقف کند.

رژیم صهیونیستی می‌تواند جنگ جدیدی را آغاز کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، در حال حاضر جدال‌های لفظی و تحرکات در مرز تا جایی پیش رفته که به دلیل بیم جنگ قریب‌الوقوع، از آمریکا و آلمان گرفته تا کشورهای عرب و عربستان از اتباع خود خواسته‌اند تا لبنان را ترک کنند. بسیاری از مقامات و نهادهای بین‌المللی از جمله «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل ابراز نگرانی کرده‌اند که جنگ تمام‌عیاری پیش رو خواهد بود و فاجعه بزرگی در راه است. با این حال بسیاری امیدوار هستند با پذیرش آتش‌بس غزه یا حتی کاهش جنایات صهیونیست‌ها در این باریکه، درگیری‌های مرزی با لبنان نیز پایان یابد.

منصور براتی، تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با ایسنا به تحلیل این آشفتگی‌ها پرداخت و اظهار کرد: ما در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی با شرایط پیچیده و شکننده‌ای روبه‌رو هستیم. به نظر می‌رسد قرار نیست جنگ تمام‌عیار بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله اتفاق بیفتد. با این حال هر چیزی ممکن است و احتمال دارد با وجودی که دو طرف خواستار ورود به جنگی شدیدتر نیستند، اما فشارهای ناشی از یک عامل خارج از کنترل، اراده طرفین را به سمت جنگ ببرد. 

وی اضافه کرد: «آموس هوکشتاین»، نماینده بایدن در امور لبنان در طول این مدت میان سه طرف رژیم صهیونیستی، لبنان و آمریکا پیام‌هایی رد و بدل کرده و طرحی را از طرف دولت بایدن برای پایان درگیری‌ها در دست دارد. طرح بایدن بازگشت شرایط به پیش از هفتم اکتبر و خاتمه حملات طرفین است و نشانه‌هایی وجود دارد که این طرح تا کنون موفقیت‌آمیز پیش رفته است. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها