کد خبر: 721480
تاریخ انتشار :

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بنای مجلس حمایت از دولت است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه دولت و مجلس، نخستین اصل و بنای مجلس را حمایت از دولت دانست چرا که دولت برآمده از رأی مردم است و باید به رأی مردم احترام گذاشت.

بنای مجلس حمایت از دولت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، ابراهیم عزیزی امروز، ۲۰ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح اقداماتی که در مجلس دنبال می‌کند، پرداخت و گفت: در برنامه هفتم پروژه‌های بزرگ و پیشران آوردیم و دولت را مکلف کردیم که از اقدامات کوچک و سطحی پرهیز کند.

وی افزود: در استان فارس تلاشمان بر این است در کنار حل مسائل روز مردم، به سراغ اقدامات زیربنایی برویم؛ اقداماتی که بتواند پیشران توسعه، عمران و آبادانی و افق آینده استان باشد.

عزیزی با اشاره به نقش استان فارس در تحولات ملی، تأکید کرد: استان فارس نباید به مثابه برخی استان‌ها تلقی شود. امروز در خطوط انتقال آب، خطوط ریلی، آزادراهی، بزرگراهی، پالایشگاه پتروشیمی، بیمارستان و به طور کلی در مباحث شکوفایی اقتصادی استان راهی جز این نداریم که به سمت اقدامات زیربنایی حرکت کنیم.

نیاز مردم استان فارس توسعه است نه مسائل حاشیه‌ای

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کسی بخواهد استان را به مسائل حاشیه‌ای ببرد خیانت و جفا می‌کند، گفت: نیاز اصلی مردم توسعه استان است نه مسائل حاشیه‌ای و هر کسی بخواهد وقت مردم را به سمت کارهایی ببرد که آینده‌اش برای مردم استان اثر مثبتی نداشته باشد، باید مواخذه شود.

وی تأکید کرد: برای کار و تلاش و پیشرفت استان با هیچکس عقد اخوت نبسته‌ایم و مصرانه این مسیر را ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم اقداماتی زیربنایی مبتنی بر نگاه درست و منطق‌دار در استان را به پیش ببریم هرچند مورد ملامت قرار بگیریم.  این را وظیفه دینی و ملی خود می‌دانیم.

عزیزی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های استان فارس را باید پای اقدامات زیربنایی بیاوریم و از مجادلات بی‌مورد و همچنین به کارگیری مدیران ضعیف، ناتوان و کسانی که قدرت اداره امور مردم را ندارند، پرهیز کنیم، گفت: باید در تراز مردم استان فارس فکر و عمل کنیم و در این راستا نیز مطالبه‌گری انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی به رابطه مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: اولین اصل ما حمایت از دولت است و بنا بر این اصل داریم زیرا دولت برآمده از رای مردم است و رأی مردم احترام دارد و مهم است و باید به رأی و خواست مردم احترام بگذاریم، به همین دلیل از دولت برآمده از رأی مردم حمایت می‌کنیم و این وظیفه ما و تاکید رهبری است.

وی بیان کرد: دومین وظیفه و اصلی که بر آن تاکید داریم، هدایت است. باید تلاش کنیم دولت به سمت اقدامات اولویت‌دار حرکت کند و از انجام اقدامات غیراولویت‌دار، حاشیه‌ای، سطحی و اقداماتی که برای منافع ملی و اقتدار و رشد و شکوفایی کشوری اثری ندارد، پرهیز کند. خط‌کش ما برنامه هفتم توسعه است و روی این برنامه متمرکز می‌شویم تا دولت از این برنامه فاصله نگیرد.

دولت در اجرای برنامه هفتم توسعه سلیقه‌ای عمل نکند

عزیزی با تأکید بر اینکه دولت در اجرای برنامه هفتم توسعه نباید سلیقه‌ای کار کند بلکه باید مر برنامه را اجرا کند، گفت: اصل سوم ما در رابطه با دولت، نظارت است که جزو وظایف ما و مطالبه مردم است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه در کشورمان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اولین نکته این است که همان‌طور رهبری فرمودند بدون شک و قطعا و یقیناً خون‌خواه میهمان شهیدمان خواهیم بود، پس حرف‌ها و اظهارنظرهای اشخاص شاید در جای خود محترم است، اما موضوع مهم انتقام و خون‌خواهی قطعی است. هر کسی می‌خواهد واسطه‌گری کند باید بداند انتقام ما قطعی است.

وی با تأکید بر اینکه پشتیبانی از جبهه مقاومت یک امر اجتناب‌ناپذیر است و ما خون‌خواه شهید هنیه و میهمان شهیدمان خواهیم بود، گفت: در هر اقدامی در عین حالی که قاطعانه دنبال می‌کنیم و به مرحله عمل می‌رسانیم، هوشمندانه عمل می‌کنیم و این را در مکتب انقلاب اسلامی یاد گرفتیم. ما کارگردان این صحنه هستیم، نه بازیگر. کسانی که باید نقش بگیرند، کسان دیگری هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در موضوع انتقام و خون‌خواهی جدی و با اراده قطعی است اما هوشمندانه عمل می‌کند، یعنی زمان و مکان را ما انتخاب می‌کنیم، از خبرنگاران خواست تا به شایعات بی اساس عبری و غربی ضریب ندهند و از انتشار آنان جلوگیری کنند.

پیگیری پرداخت معوقات پرستاران

عزیزی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات پرستاران شیراز و اعتصاب آنان گفت: پیگیر مسئله اعتصاب و پرداخت مطالبات پرستاران بیمارستان‌های شیراز هستیم و آخرین تماسم در این رابطه مربوط به یک ساعت پیش بوده است. در این زمینه چندین بحث مطرح است. دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید مطالبات را پرداخت کرده است و وزارت تعاون باید مابقی مطالبات را پرداخت می‌کرده است.

وی بیان کرد: از پرستاران که همیشه در خط اول خدمت، محبت و لطف به مریض و نیازمندان بوده‌اند می‌خواهیم که لطف و محبت و عنایت خود را دریغ نکرده و آن نگاه همراه با محبت خود را از مریض‌ها دریغ نکنند. هیچ چیز جای این محبت نمی‌شود البته از طرف دیگر مدیران و مسولان وظیفه دارند مطالبات به حق جامعه پزشکی را پرداخت کنند. وظیفه مسئولان و ماست که اگر مطالبات معوقی وجود دارد، هرچه زودتر پرداخت شود. البته وزیر کار هم قول دادند هرچه در تعهد این وزارتخانه است را پرداخت کند.

عزیزی باز هم از جامعه مؤمن و فداکار پرستار و کادر پزشکی خواست تا به حرف بیگانگانی که هیچ دلبستگی به مردم ایران ندارند و خواهان خیر و طلب برای کشورمان نیستند، گوش ندهند و سپس افزود: البته جامعه پرستاری ما بصیرتر از این است که تحت تاثیر بیگانگان قرارگیرند.

خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز با حداکثر ظرفیت وارد مدار شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت کمبود آب در مناطق اطراف شیراز اعم از شهر صدرا و روستاهای کرونی، سلطان‌آباد و... گفت: با تلاش آبفای شیراز بخش قابل توجهی از این کمبودها حل شده است و آنچه که اکنون نیاز داریم این است که خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز با حداکثر ظرفیت وارد مدار شود و این کار هم نیازمند کار فنی و تأمین انرژی و امکانات پمپاژ بیشتر است. مسئولان مربوطه قول داده‌اند حداکثر ۸۰۰ لیتر در ثانیه به خط آبرسانی شیراز اضافه کنند تا نیاز مردم برآورده شود البته آبفا هم باید تلاش بیشتری کند.

وی در خصوص سئوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره وضعیت اسکان و به‌کارگیری اشتغال اتباع بیگانه در استان فارس هم گفت: این حرف منطقی است و جزو باورهای ماست که باید موضوع اتباع بیگانه ساماندهی شود و مسئولان هم باید به جد این قضیه را پیگیری کرده و مردم هم همکاری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم لایحه‌ای درباره ساماندهی اتباع بیگانه به مجلس ارائه داد که یکسری ایراد داشت و آن را برگرداندیم و لازم است که دولت ایرادات این لایحه را برطرف کرده و آن را به مجلس بفرستد. در این لایحه اتباع بیگانه گروه‌بندی شده‌اند.

مردم در عدم به‌کارگیری اتباع بیگانه همکاری داشته باشند

وی از مردم خواست تا در عدم به‌کارگیری و ایجاد جاذبه برای اتباع بیگانه همکاری داشته باشند و سپس ادامه داد: بخش اعظمی از جذب اتباع بیگانه به کشورمان به دلیل جاذبه‌هایی است که برای آنان در کشورمان وجود دارد.

عزیزی با بیان اینکه تأمین اعتبار برای امنیت مرز شرقی و انسداد مرز انجام شده است که اگر در آینده طرد اتباع بیگانه صورت گیرد، امکان بازگشت آنان وجود نداشته باشد، گفت: باید منطقه ممنوعه و دارای محدودیت برای اتباع بیگانه در استان فارس با همکاری وزارت کشور دنبال کنیم.

وی در خصوص انتقال آب خلیج فارس به فارس هم گفت: انتقال آب موضوع جدی ماست و بدون هیچ ملاحظه‌ای این موضوع را دنبال می‌کنیم. این پروژه با تمام توان و همه ظرفیت دارد دنبال می‌شود و هیچ توقف و مشکلی ندارد و منابع مالی آن از حوزه بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت‌های بانکی و صندوق توسعه تأمین می‌شود.

عزیزی، روند پروژه را بسیار مثبت و خوب و منطبق بر برنامه‌ای که پیش‌بینی شده است، ارزیابی کرد و افزود: در موضوع استفاده آب خلیج فارس باید گام‌های جدی تری برداریم. بدون تردید موضوع انتقال آب باید جزو اولویت‌های همه مدیران امروز و فردای استان فارس باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به تخصیص ردیف بودجه مستقل به حرم مطهر شاهچراغ(ع) اشاره کرد و افزود: توافقی با وزارت راه و شهرسازی داشتیم تا ردیف اعتباری حرم از وزارت راه و شهرسازی مجزا شود و اعتبارات مستقل به این حرم مطهر تخصیص یابد و دولت هم با این کار موافقت کرد.

کمک به رفع نواقص آزادراه شیراز ـ اصفهان 

وی درباره نواقص آزادراه شیراز ـ اصفهان گفت: قطعاً باید قطعات ناقص این آزادراه تکمیل شود و در این زمینه هم کمک می‌کنیم. قطعه ۸ این آزادراه همان قطعه یک آزادراه شیراز ـ بوشهر خواهد بود که با اولویت آن را دنبال می‌کنیم.

عزیزی در پایان در خصوص شهر صدرا نیز گفت: باید مسائل تقسیماتی شهر صدرا و همچنین آموزش و پرورش، موضوعات حمل و نقل و... آن حل شود تا از سیل مهاجرت مردم این شهر به شیراز جلوگیری شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها