کد خبر: 714619
تاریخ انتشار :

سفر هیات صهیونیستی به آمریکا با هدف چاره‌جویی برای حملات مداوم حزب الله

با افزایش ضربات حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی، یک هیأت عالی رتبه این رژیم با سفر به آمریکا خواستار چاره جویی برای این موضوع شد.

سفر هیات صهیونیستی به آمریکا با هدف چاره‌جویی برای حملات مداوم حزب الله
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، روزنامه عبری «معاریو» در این باره گزارش داد «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی امروز به آمریکا سفر کردند. این سفر تنها یک روز پس از سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که مقامات این رژیم در کاخ سفید نشست هایی را با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار خواهند کرد.

به نوشته معاریو، «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نیز قرار است هفته آتی در نشست هایی در وزارت دفاع آمریکا شرکت کند.

این سفرها در چارچوب رایزنی ها و مشورت ها بین آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه و نگرانی از گسترش رویارویی با حزب الله در شمال سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.

همچنین رسانه های صهیونیست تأکید کردند: «فیلیپ گوردون» مشاور امنیت ملی «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، در روزهای آتی وارد سرزمین های اشغالی خواهد شد و انتظار می رود برای بررسی موضوع جنگ در غزه و وضعیت لبنان با مقامات صهیونیست دیدار و گفت وگو کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین درباره سفر اخیر هوکشتاین به سرزمین های اشغالی نوشتند که مقامات عالی رتبه این رژیم از نشست هایشان با این مقام ارشد آمریکایی اظهار ناامیدی کرده اند.

بنا به گزارش رسانه های صهیونیستی، پیام هوکشتاین به مقامات سیاسی این رژیم، «ضرورت دستیابی به آتش بین اسرائیل و حزب الله، بدون توافق آتش بین تل آویو و حماس» بوده است.

سفرهای پیاپی مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل به تل آویو و واشنگتن پس از آن صورت می گیرد که روزنامه آلمانی «بیلد» دیروز نوشت که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا از بلینکن درخواست دریافت مقادیر بیشتری سلاح کرده و توقف ارسال سلاح به سرزمین های اشغالی باعث تضعیف توان نظامی اسرائیل شده است.

معاریو در پایان به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده است این کشور در روزهای آتی، محدودیت ها در زمینه صادرات سلاح به فلسطین اشغالی را لغو و مقادیر بیشتری سلاح برای رژیم اسرائیل ارسال خواهد کرد.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها